A kerámia bevonat nem páncél, nem pajzs! Ezt nem is lehet elvárni egy valójában 1-2 mikron vastag rétegtől. De akkor mi is az a kerámia bevonat és mi ellen véd?
Az autóra feltett kerámia bevonatok lényege, hogy a kezelt felületek kevésbé koszolódnak és a felületre tapadt szennyeződések sokkal könnyebben távolíthatóak el mint bevonat nélkül.
Továbbá a kerámia bevonat keményebb mint maga a lakk, így jobban ellenáll a felületet ért behatásoknak. Ennek a két tulajdonságának köszönhető, hogy kevésbé karcolódik és hosszú távon csillogó, fényes marad az autó kerámia bevonattal kezelt felülete. Különböző bevonatok különböző ideig őrzik meg hidrofobitásukat. És mivel a magas hidrofaobitás felelős a pozitív tulajdonságokért, így fontos, hogy milyen bevonat kerül a felületre.
A kerámia bevonat védelmet nyújt
Nagy előnye, hogy rendkívül hidrofób, így a szennyeződések is kevésbé tapadnak megy egy kerámia bevonattal kezelt autó felületén, így a tisztítása is egyszerűbb. Hatékonyabban áll ellen a vegyi hatásoknak mint az autó gyári lakkrétege és keményebb is. Kevésbé marja meg a madárürülék, fékpor, kátrány, gyanta, bogár, vízkő. Ez persze nem azt jelenti, hogy ez egy sértetlen bevonat, de sokkal jobban bírja a hétköznapok megpróbáltatásait mit a gyári lakk.
Sajnos az is hozzá tartozik, hogy a mai autógyártásban nem a régen megszokott 150-200 mikron vastagságú fényezéseket részesítik előnyben, ehelyett 70-90 mikron vastag fényezéssel gördülnek le az új autók a gyártósorokról. Ezt figyelembe véve szükség van a szakszerű polírozásra és a megfelelő bevonatokra.